top of page

Film 360 stopni a standardowe wideo

Youtube przeprowadził analizę porównawczą dotyczącą standardowego formatu filmu oraz nowego formatu wideo 360 stopni. Przewidywania, jakie miał przed rozpoczęciem badań, wskazywały, że współczynniki obejrzeń i czas oglądania reklam 360 stopni In-Stream będą lepsze niż w standardowej kampanii reklamowej wideo. Ale kiedy YouTube porównał dane o widzach, wyniki okazały się zaskakujące. Oto główne wnioski.

1. Film 360 nie błyszczy w tradycyjnej metryce oglądalności

Co zaskakujące, reklama typu In-Stream w formacie sferycznym osiągnęła gorszy wynik niż standardowa reklama, patrząc na współczynnik obejrzeń na komputerach i urządzeniach mobilnych. Wniosek jest taki, że widzowie nie zawsze mają ochotę na interakcję z filmem 360 stopni, jeśli zazwyczaj oglądają standardowe wideo.
Ale, co ciekawe, analitycy zauważyli, że filmy 360 stopni nadrabiają w innych kategoriach.

2. Wideo 360 stopni motywuje widzów do oglądania więcej oraz skuteczniej skłania do interakcji

Reklama 360 stopni miała niższy współczynnik retencji niż reklama standardowa, ale wykazuje przy tym wyższą klikalność, co oznacza, że ​​widzowie byli bardziej zainteresowani sprawdzeniem pełnej wersji filmu. Wynika z tego, że jako promocja dłuższego filmu, wersja 360 stopni reklamy działa wyjątkowo dobrze. Widzowie nie musieli nawet oglądać pełnego ujęcia, aby wiedzieć, że chcą więcej.


Współczynnik interakcji mierzący, jak często użytkownicy bawili się wideo 360 ​​przez pochylanie lub przewijanie, był wyższy niż współczynniki obejrzenia dla 60-sekundowej reklamy 360. Oznacza to, że reklama 360 potęgowała zaangażowanie dzięki interakcjom, nawet jeśli wideo nie było oglądane przez 30 sekund lub dłużej.

3.  Film 360 stopni zachęca widzów do udostępniania, subskrybowania i oglądania innych treści

Reklama 360 stopni zdecydowanie pokonała reklamę standardową we wszystkich uzyskanych danych dotyczących zaangażowania: w tym wyświetleń, udostępnień i subskrypcji. Ogółem wideo 360 uzyskało o 41% więcej wszystkich akcji niż reklama standardowa. 


Jak pokazały analizy, film 360 stopni ma potencjał, by napędzać zaangażowanie na obiecujące nowe sposoby. Technologia zachęca widzów do działania, kontrolując ich perspektywę za pomocą prostego nachylenia smartfona lub ruchu myszy. To dobra wiadomość dla marek, ponieważ świeżość tego sposobu oglądania sprawia, że ​​ludzie chcą nie tylko oglądać formaty sferyczne, ale również się nimi dzielić. Ten trend powoli wchodzi do Polski – możemy być pewni, że coraz więcej kampanii reklamowych będzie realizowane w 360 stopniach.

bottom of page