Rodzaje treści i gogli VR

Wirtualna rzeczywistość jest projekcją obrazów, miejsc, jak również całych światów (w postaci przestrzeni, obiektów i zdarzeń), którego głównym celem jest znaczne zwiększenie poziomu zanurzenia. Efekt ten osiąga się za pomocą specjalnych gogli, które po założeniu na głowę, przenoszą nas do stworzonego świata.

Promocja miast i miejsc za pomocą VR

W branży turystycznej technologia VR jest idealnym uzupełnieniem kampanii marketingowych i promocyjnych. Dzięki wciągającym doświadczeniom VR, firmy turystyczne mogą zaoferować klientom możliwość zobaczenia destynacji, zabytków, festiwali oraz czerpania przyjemności z egzotycznych przygód bez wychodzenia z komfortu własnej przestrzeni. Dzięki tej nowej technologii nie minie dużo czasu, zanim niemal każdy tour operator czy działy promocji miast i miejsc zaoferuje podróżnym pewien rodzaj VR. Korzystając z tej najnowocześniejszej technologii, będzie można wzmocnić lokalną markę i poprawić rozpoznawalność na całym świecie.

 

Firmy turystyczne, które podejmują wyzwanie i wykorzystują tę technologię w swoich planach biznesowych, cieszą się znacznymi zwrotami z inwestycji. Operatorzy wycieczek i aktywności, którzy oferują doświadczenia VR z pewnością zobaczą wzrost w swoich bezpośrednich rezerwacjach. Technologia VR oferuje podróżnym szansę przeżycia czegoś nowego, zanim zobowiążą się do rezerwacji – co może zachęcić do dalszego poznawania żywych i absorbujących doświadczeń, które oferujesz podczas swoich wycieczek.

 

  1. Loty 360 w goglach
     

Jest wiele atrakcji, którymi podróżnik może być zainteresowany w danym miejscu zwiedzania: szybkie przejażdżki tour busami czy meleksami przez miasto, wycieczki z przewodnikiem, wycieczki statkiem po rzece. Jednak często chciało by się zobaczyć również te miejsca z góry, podczas lotu. Tu przychodzi nam możliwość wykorzystania gogli VR i lotów 360 nad miejscami turystycznymi. Nagranie wykonuje się za pomocą drona i zaawansowanej kamery 360 stopni. Odpowiednia post-produkcja filmów 360 pozwala wyciąć drona i dostarczyć film 360, który pozwala ukazać doświadczenie latania.

Takie rozwiązania mogą być zastosowane w miastach, zamkach, obiektach turystycznych, hotelach, plażach i innych miejscach niedostępnych.

   

 

 

2. Atrakcje bez wychodzenia z domu

Chcąc wybrać odpowiednie atrakcje i miejsca gdzie miło spędzimy czas, możemy podjąć decyzję oglądając je wcześniej na goglach VR. Filmy 360 zapewniają pełną immersję i dadzą sporo wrażeń, co spotęguje chęć uczestniczenia w nich w realnym świecie. Wydarzenia w których video 360 może mieć zastosowanie to np. spływ kajakowy, pokazanie parków rozrywki lub lokalnych atrakcji.

3. Lokalne historie - video 360

Weekendowy city touring jest coraz częściej wybierany jako opcja spędzania czasu oraz doświadczania nowych rzeczy, poznawania nowych miejsc i lokalnych smaczków. Za pomocą gogli możemy poznać te miejsca wcześniej, dowiedzieć się o nich co nie co i wpisać je na listę rzeczy do odwiedzenia. Przykładem są dokumenty wykonane w Kołobrzegu przedstawiające lokalne historie osób i ich pasji, często nieznanych turystom.

 

4. Wirtualny przewodnik VR

Odwiedzając muzea lub wystawy mamy czasami ochotę dowiedzieć się więcej na temat danych ekspozycji, doznać i wejść w dany świat, poznać temat z innej perspektywy. Technologia wirtualnej rzeczywistości pozwala na stworzenie świata w odpowiedniej konwencji. Przykładowo aplikacja VR dedykowana znanym mistrzom malarstwa jak Dali pozwala wejść w ten świat i poznać go z innej strony.

5. Dokumentacja wydarzeń

Dużą popularnością zaczynają cieszyć się różnego rodzaju festiwale, happeningi i wydarzenia. Często wydarzenia mają swoje ograniczenia, ponieważ tylko osoby uczestniczące w nich mogę te wydarzenia zobaczyć. Odpowiednia dokumentacja w formie filmów 360 pozwoli na powrót do danego momentu i obejrzenie go ponownie na goglach wirtualnej rzeczywistości.

 

 

 

 

 

 

6. Poznaj miejsce docelowe podróży

Zdjęcia, filmy promocyjne jak i youtuberów to częste źródło informacji, które pozwala zdecydować o miejscu które wybierzemy na najbliższe wakacje. Dodatkowym elementem, który może ułatwić podjęcie decyzji są filmy 360 z danych miejsc, hoteli czy plaż oraz własna ocena czy dane miejsce spełnia nasze oczekiwania. Prezentacja w formie doświadczenia VR na goglach, zaprezentowana w biurze podróży może w znaczący sposób ułatwić podejmowanie decyzji potencjalnemu  klientowi, chcącemu wykupić daną wycieczkę lub hotel, w którym przyjdzie mu spędzić swoje wyczekiwane wakacje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

7. Targi turystyczne

Popularnym rozwiązaniem aby skutecznie zaprezentować się na tarach i zachęcić turystów do odwiedzenia miejsc jest przedstawienie ich za pomocą gogli VR. Zdjęcia, ulotki i filmy są ważne, ale technologia VR pozwala w krótkim czasie zabrać potencjalnego turystę do wybranych lokalizacji i skrócić czas podejmowania decyzji o miejscu na kolejny wyjazd.

Filmy 360 najlepiej oglądać na goglach VR, ponieważ dają wrażenie imersji - zagłębienia się - w dane doświadczenie VR. Filmy 360 na youtube oglądane na monitorze komputera stanowią raczej formę poglądową.  Producenci gogli starają się obecnie dostarczyć maksymalną jakość gogi przy jednoczesnym obniżeniu ceny. Zdecydowanie możemy polecić gogle Oculus Go, których cena oscyluje między 950zł a 1500zł, dają bardzo dobrą jakość, mają wbudowany wyświetlacz, głośniki (urządzenie tzw. All-In-One) i nie wymagają komputera, co daje dużą swobodę oglądania w dowolnym miejscu i czasie. Dodatkowo na Oculus GO możemy włączyć aplikację Youtube i oglądać treści 360. Oculus Go został sprzedany już w ilości kilku milionów sztuk od premiery w maju 2018. W VR Premium mamy 50 sztuk gogli, które wynajmujemy i możemy potwierdzić ich użyteczność.  

Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia demonstracji gogli, naszych filmów 360 oraz

omówienia możliwości produkcji VR:

 

M: info@vrpremium.pl 

T: (+48) 509 580 927